Een motor stoot beide uit. Roet is zwart en wordt door het roetfilter afgevangen en om de zoveel kilometer verbrand – geregenereerd. As is grijs en wordt ook afgevangen. Belangrijk verschil is dat as niet meer verbrandt. Het regenereert dus niet. Vergeleken met roet stoot de motor maar heel weinig as uit. Als de auto tussen de 150.000 en 250.000 km heeft gereden is er zoveel as opgeslagen dat het roetfilter verstopt raakt.
Helpen middeltjes die toegevoegd worden in tank of uitlaat? Soms wel, maar alleen als door gebruiksomstandigheden de regeneratie blokkeert. De middeltjes versnellen het regeneratieproces. In de meeste andere situaties heeft het alleen een zeer tijdelijk effect. Denk er ook aan dat tijdens het gebruik er enorm veel warmte ontwikkeld wordt en dat niet zelden het roetfilter sneuvelt in de strijd.
Kun je een gereinigd filter zo monteren: Na de montage is het belangrijk dat met het juiste diagnoseapparaat het gereinigde filter aangemeld/ingeleerd wordt zoals bij de montage van een nieuw filter. Op deze manier ‘weet’ het voertuig dat er weer met een schone lei begonnen wordt.
Het is het beste om contact met ons te hebben op 0341-467070 (keuze 2) om te kijken naar de mogelijkheden. In voorkomende situaties is een eerste beoordeling in de regel gewoon mogelijk. Hebben we een plaatsje op onze testbank vrij kunnen maken, kunt u tijdens de test u in onze
Het is het beste om contact met ons te hebben op 0341-467070 (keuze 2) om te kijken naar de mogelijkheden. In voorkomende situaties is een eerste beoordeling in de regel gewoon mogelijk. Hebben we een plaatsje op onze testbank vrij kunnen maken, kunt u tijdens de test u in onze
Het is het beste om contact met ons te hebben op 0341-467070 (keuze 2) om te kijken naar de mogelijkheden. In voorkomende situaties is een eerste beoordeling in de regel gewoon mogelijk. Hebben we een plaatsje op onze testbank vrij kunnen maken, kunt u tijdens de test u in onze