Kunt u mij de uitslag van pompverstuiverstest uitleggen?
Pompverstuivers of unit injectors worden objectief getest op testbanken met officiële fabriekswaarden. Binnen de toleranties is de pompverstuiver goedgekeurd, daarbuiten afgekeurd. Belangrijk is echter te weten wat de klacht is en vervolgens op welke teststap dat betrekking heeft. Een objectief afgekeurde pompverstuiver kan soms toch terug gemonteerd worden omdat de afkeur niets met de klacht te maken heeft.

Wat raadt u mij aan. Alleen de defecte pompverstuiver vervangen of toch maar allemaal?
In principe is alleen de defecte vervangen voldoende. Het kan zijn dat er goede verstuivers zijn die op het randje van afkeur zitten. Wij adviseren dan deze mee te vervangen om een vervolgreparatie op (korte) termijn te voorkomen.

Kan ik wachten op het testen van pompverstuivers?
Voor pompverstuivers is het altijd raadzaam contact met ons op te nemen, erop wachten is niet aan te bevelen. Het testen van pompverstuivers is arbeidsintensief. De testbank wordt ervoor omgebouwd en geschikt gemaakt. Tijdens de test wordt de opbrengst van iedere pompverstuiver individueel en in diverse belastingen gemeten. Hierdoor duurt een test van complete set een aantal uren. Als u op de test wilt wachten is het is het raadzaam dit van tevoren even met elkaar af te stemmen. We houden dan een plaatsje op de testbank vrij. Tijdens de test kunt u in onze klantruimte genieten van een vers kopje koffie en gebruik maken van gratis Wi-Fi

Kan ik wachten op de revisie van pompverstuivers?
Diesel Büchli produceert op voorhand ruilunits waardoor we bij afkeur u gelijk een geschikte ruil kunnen aanbieden zodat u weer snel verder kunt.

Wat is het verschil tussen reparatie en revisie?
Repareren is datgene vervangen of herstellen dat de werking heeft verstoord. Met andere woorden: de reden wegnemen waarom iets niet meer werkt. Revisie gaat veel verder, daar worden naast deze delen ook delen vervangen die niet defect zijn, maar op termijn wel defect kunnen gaan. Ieder onderdeel wordt bekeken, ook worden modificaties doorgevoerd. Na revisie kan het product weer minimaal net zolang meegaan als een nieuw product.

Wat zijn de statiegeldvoorwaarden?
Bij ieder ruildeel is statiegeld van toepassing. Een oude unit is het begin van weer een nieuw ruildeel. Belangrijk is dat deze oude unit bruikbaar is. De oude unit moet in ieder geval compleet zijn, in elkaar zitten (en niet uiteen genomen zijn), uitwendig onbeschadigd zijn en geen overmatige roestvorming hebben. Ook moet de oude unit direct uit de motor komen, het zogenaamde ‘fresh of engine’.